Wszystkie kupione w Polsce Toyoty RAV4 Plug-in Hybrid przejechały już w sumie 43 miliony kilometrów

Od kiedy Toyota RAV4 Plug-in Hybrid trafiła do salonów, polscy użytkownicy tego wydajnego auta mogą pochwalić się imponującymi wynikami. Po pokonaniu już ponad 43 milionów kilometrów średnie zużycie paliwa SUV-a z napędem hybrydowym typu plug-in wynosi zaledwie 3,7 l/100 km.

W ciągu ostatnich trzech dekad napędy hybrydowe Toyoty stały się symbolem elektryfikacji. Oprócz klasycznych hybryd marka stale rozwija hybrydy plug-in łączące zalety pojazdów elektrycznych z elastycznością tradycyjnych hybryd. Wydajne i pojemne baterie pozwalają tym samochodom pokonywać znaczne odległości w bezemisyjnym trybie elektrycznym. Po wyczerpaniu energii w akumulatorze pojazd automatycznie przełącza się na tryb hybrydowy, a wtedy silnik spalinowy wspomagany jest przez elektryczny, co pozwala na wyjątkowo niskie zużycie paliwa. Potwierdzeniem tych danych są osiągi 823 egzemplarzy Toyoty RAV4 Plug-in Hybrid, które trafiły do klientów w Polsce.

Toyota Central Europe, wykorzystując zaawansowane technologie, prowadzi analizę zużycia paliwa i średniej emisji spalin, a także stosowania trybu EV, długości tras oraz czasu jazdy wyłącznie na napędzie elektrycznym. Dane te – zbierane anonimowo od użytkowników aplikacji MyToyota, którzy wyrazili na to zgodę – służą wyłącznie celom statystycznym.

Dotychczas Toyoty RAV4 Plug-in Hybrid przejechały już łącznie ponad 43 miliony kilometrów, z czego aż 55% dystansu pokonano w trybie elektrycznym. Jeszcze bardziej imponujące jest to, że aż 73% czasu jazdy odbyło się wyłącznie na prądzie. Większość tras pokonywanych przez użytkowników to odcinki długości od 5 do 20 km.

Zebrane dane wskazują również, że właściciele RAV4 Plug-in Hybrid w Polsce regularnie doładowują swoje auta, aby w pełni wykorzystać możliwości napędu elektrycznego. Po rozładowaniu baterii samochody w dalszym ciągu są wyjątkowo oszczędne, a średnie zużycie paliwa wynosi zaledwie 3,7 l/100 km.

Imponujący zasięg i typowo sportowe osiągi

RAV4 Plug-in Hybrid to najpotężniejsza wersja popularnego SUV-a, a jego hybrydowy napęd typu plug-in nie ma negatywnego wpływu na funkcjonalność pojazdu – bagażnik o pojemności 520 litrów pozostaje przestronny i praktyczny. Układ napędowy 2.5 Plug-in Hybrid generuje imponujące 306 KM, które są przekazywane na wszystkie cztery koła, umożliwiając przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 6 sekund. Dzięki litowo-jonowej baterii o pojemności 18,1 kWh samochód może przejechać do 75 km w trybie elektrycznym w cyklu mieszanym, a w warunkach miejskich nawet do 100 km. Tryb EV pozwala na jazdę z prędkością do 135 km/h bez użycia silnika spalinowego.

Pełne naładowanie baterii od 0 do 100% trwa do 2,5 godziny przy użyciu stacji Toyota HomeCharge lub publicznej stacji, a ładowanie z domowego gniazdka zajmuje około 7,5 godziny. Standardowo Toyota RAV4 Plug-in Hybrid jest wyposażona w komplet kabli do ładowania. Kabel o długości 6 metrów umożliwia ładowanie z gniazdka z maksymalną mocą 2,3 kW, a 7,5-metrowy kabel obsługujący moc do 6,6 kW jest odpowiedni do stacji Toyota HomeCharge lub publicznych punktów ładowania.

Bateria w RAV4 Plug-in Hybrid, podobnie jak w pełnych hybrydach, objęta jest gwarancją na 5 lat lub do przebiegu 100 000 km, z możliwością przedłużenia do 10 lat pod warunkiem corocznego przeglądu akumulatora.